Carta universitara UMF Carol Davila

iarba verde de acasa
User avatar
victor
elder
elder
Posts: 1761
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
Contact:

Carta universitara UMF Carol Davila

Postby victor » Thu Nov 06, 2003 3:40 am

for those who care :)

CARTA
UNIVERSITATII DE MEDICINA SI FARMACIE “CAROL DAVILA“ BUCURESTI


Cap. 1

DISPOZITII GENERALE


Art. 1 - Universitatea de Medicina si Farmacie “Carol Davila” din Bucuresti este institutie de învatamânt superior de stat, cu personalitate juridica. U.M.F. “Carol Davila” este continuatoarea traditiilor Scolii Nationale de Medicina si Farmacie, întemeiata în anul 1857, a Facultatii de Medicina înfiintata în anul 1869, a Facultatii de Farmacie creata în 1923 si a Facultatii de Stomatologie creata în 1949.

Art. 2 - U.M.F. “Carol Davila” Bucuresti se individualizeaza prin:

a) nume: Universitatea de Medicina si Farmacie “Carol Davila” - Bucuresti;

b) emblema, sigiliu si drapel, stabilite de senatul universitar;

c) ziua U.M.F. “Carol Davila


Art. 3 - U.M.F. “Carol Davila” are ca obiective fundamentale urmatoarele:

a) formarea de doctori medici, doctori medici stomatologi, licentiati în farmacie, licentiati în fiziochinetoterapie, tehnicieni dentari specialisti, asistenti specialisti în profilaxie stomatologica si asistenti medicali specialisti în audiologie si protezare auditiva;

b) pregatirea absolventilor tuturor formelor de învatamânt de lunga durata prin organizarea de cursuri si stagii de specializare si perfectionare, dobândire de competente, prin doctorat si masterat si prin alte forme de pregatire continua;

c) desfasurarea activitatilor de cercetare stiintifica în catedre, departamente si în colective de cercetare; acestea din urma se înfiinteaza cu aprobarea senatului si sunt finantate din contracte proprii de cercetare.

d) acordarea de asistenta medicala populatiei (în reteaua sanitara);


Art. 4 - Comunitatea universitara este formata din totalitatea persoanelor care desfasoara activitate didactica si de cercetare stiintifica, precum si a celor care studiaza în universitate.

Comunitatea universitara foloseste în activitatea sa personal administrativ.


Art. 5 - Spatiul universitar este constituit din totalitatea edificiilor, terenurilor, campusurilor universitare, a dotarilor de orice

fel si cu orice destinatie folosite de U.M.F. ”Carol Davila” Bucuresti, indiferent de titlul juridic sub care aceasta este îndreptatita sa le utilizeze.

U.M.F. “Carol Davila” foloseste si spatii si dotari aferente care apartin Ministerului Sanatatii si ministerelor cu retea sanitara proprie, caz în care spatiul universitar al U.M.F. “Carol Davila” este definit si delimitat prin conventii încheiate de U.M.F. “Carol Davila” si/sau Ministerul Educatiei Nationale cu ministerele respective, conventii care fac parte integranta din prezenta carta.

In spatiul universitar al U.M.F. “Carol Davila” nu îsi pot desfasura activitatea alte institutii de învatamânt superior medical. Alte institutii de învatamânt pot desfasura activitati specifice în spatiul universitar al U.M.F. “Carol Davila” numai cu acordul senatului U.M.F. “Carol Davila”, în baza unor conventii încheiate în acest sens.


Art. 6 - Spatiul universitar al U.M.F. “Carol Davila” este inviolabil, cu exceptia cazurilor de forta majora.

Organele de ordine publica pot interveni în spatiul universitar al U.M.F. “Carol Davila” numai la cererea sau cu acordul conducerii universitatii sau a facultatilor, cu respectarea prevederilor legale.

Camerele de locuit din camine beneficiaza de aceeasi protectie legala ca si locuintele particulare; organele de ordine nu pot efectua razii si alte operatiuni de rutina fara a cere permisiunea conducerii U.M.F. “Carol Davila”.

Circulatia în spatiul universitar nu poate fi împiedicata; interventia pompierilor si ambulantelor în caz de urgenta nu poate fi stânjenita. Cu exceptia cazurilor de forta majora, accesul membrilor comunitatii universitare în spatiul universitar nu poate fi interzis (dreptul la greva nu poate fi exercitat prin interzicerea accesului membrilor comunitatii universitare în spatiul universitar).


Art. 7 - In U.M.F. “Carol Davila” învatamântul nu se subordoneaza scopurilor si doctrinelor promovate de partide sau de alte formatiuni politice.

In spatiul universitar al U.M.F. “Caro1 Davila” se interzic:

a) crearea si functionarea partidelor sau a altor formatiuni politice precum si desfasurarea activitatilor de organizare si propaganda politica;

b) prozelitismul religios;

c) activitati care încalca normele generale de moralitate, primejduind sanatatea fizica sau psihica a membrilor comunitatii universitare sau a personalului administrativ.


Art. 8 - Autonomia universitara întemeiata pe prevederile Constitutiei României si ale Legii Învatamântului ca si pe reglementarile proprii consta în libertatea de decizie a U.M.F. “Carol Davila” în ceea ce priveste:

a) conducerea, structurarea si functionarea sa;

b) organizarea si desfasurarea procesului de învatamânt, a activitatii didactice si de cercetare stiintifica;

c) dreptul de a-si administra si de a dispune de patrimoniul propriu conform legii;

d) gestionarea fondurilor alocate de la bugetul de stat precum si a veniturilor obtinute din alte surse (venituri proprii, subventii, donatii, sponsorizari, venituri realizate din contracte de cercetare stiintifica, de consultanta sau de expertiza si taxe de la persoane fizice si juridice, taxe în valuta de la studenti si cursanti straini etc.) conform legii.


Art. 9 - Comunitatea universitara a U.M.F. “Carol Davila” are dreptul de a se conduce si de a-si exercita libertatile academice fara nici un fel de ingerinte ideologice, politice sau religioase.

Comunitatea universitara întelege sa apere în toate împrejurarile dreptul si libertatea membrilor sai de a produce, transmite si însusi cunostinte, de a beneficia de libertatea de gândire, de constiinta, de exprimare si de asociere, în conditiile legii si ordinii de drept si în acord cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului precum si cu celelalte acorduri internationale privind drepturile omului, semnate de România. Autonomia si libertatea universitara nu se pot realiza decât printr-o conducere democratica si deplin transparenta a treburilor universitatii si în conditiile unor relatii bazate pe sinceritate, încredere si toleranta, pe conduita morala si etica ireprosabila a tuturor membrilor comunitatii universitare.



Cap. II

ORGANIZARE SI ORGANISME DE CONDUCERE ALE UNIVERSITATII



Art. 10 - În cadrul U.M.F. “Carol Davila” Bucuresti functioneaza:

-Facultatea de Medicina având doua specializari: specializarea Medicina Generala (cu durata de 6 ani) si specializarea Fiziochinetoterapie (cu durata de 5 ani); în cadrul facultatii de medicina functioneaza si Colegiul de Audiologie si Protezare Auditiva (cu durata de 3 ani);

-Facultatea de Stomatologie (cu durata de 6 ani) în cadrul careia functioneaza si Colegiul de Tehnica Dentara (cu durata de 3 ani) si Colegiul de Profilaxie Stomatologica (cu durata de 3 ani);

-Facultatea de Farmacie (cu durata de 5 ani);

-Departamentul pentru pregatirea personalului didactic;

-Departamentul de învatamânt post-universitar si educatie continua medicala si farmaceutica.


Art. 11 - În U.M.F. “Carol Davila” învatamântul se desfasoara în limba româna si numai prin cursuri de zi.


Art. 12 - U.M.F. “Carol Davila” are urmatoarea structura organizatorica de conducere:

- Senatul universitar

- Biroul senatului

- Colegiul de onoare

- Rector

- Prorectori

- Secretarul stiintific al senatului.


Senatul Universitar


Art. 13 - Conducerea U.M.F. “Carol Davila” revine senatului universitar, care asigura toate masurile privind autonomia universitara si libertatea academica în spatiul universitar.


Art. 14 - Senatul universitar este alcatuit din 66 de membri, din care 50 cadre didactice (reprezentând 75% - 37 de la Facultatea de Medicina, 9 de la Facultatea de Stomatologie si 4 de la Facultatea de Farmacie) si 16 studenti (25% - 12 de la Facultatea de Medicina, 3 de la Facultatea de Stomatologie si unul de la Facultatea de Farmacie).

Decanii, prodecanii si secretarii stiintifici ai facultatilor fac parte de drept din Senat.


Art. 15 - Senatul se întruneste în sedinte ordinare, periodic, nu mai rar de o data la doua luni si în sedinte extraordinare, ori de câte ori este nevoie, din initiativa biroului senatului, a rectorului sau a cel putin 25% din membrii senatului.

Senatul se convoaca cu cel putin 7 zile înainte de data desfasurarii sedintei ordinare si cu cel putin o zi înaintea sedintei extraordinare. Convocarea va fi însotita de comunicarea în scris a propunerii privind ordinea de zi, asigurându-se totodata posibilitatea consultarii materialului legat de subiectele ce urmeaza a fi discutate. Daca pe ordinea de zi figureaza validarea unor concursuri, aceste concursuri vor fi nominalizate (inclusiv numele candidatilor participanti la concursuri).


Art. 16 - Sedintele senatului sunt conduse de rector iar în lipsa acestuia, de un membru al biroului senatului desemnat de rector. In cazul în care o asemenea desemnare nu a avut loc, biroul senatului hotaraste care dintre membrii sai va conduce sedinta.


Art. 17 - La începutul sedintei, rectorul sau cel care îl înlocuieste propune si supune spre aprobare proiectul ordinii de zi dupa care informeaza senatul asupra activitatii desfasurate de biroul senatului de la ultima sedinta a senatului.


Art. 18 - Dezbaterea fiecarei probleme de pe ordinea de zi se încheie, de regula, prin adoptarea unei hotarâri.


Art. 19 - Hotarârile senatului se consemneaza în procesul verbal al sedintei semnat de rector si de secretarul stiintific al senatului si au caracter executoriu. Pentru procesele verbale se va tine un registru snuruit, cu filele numerotate si stampilate.


Art. 20 - Hotarârile senatului se iau prin vot nominal deschis la care participa toti membrii sai. Exceptie fac alegerea organelor de conducere si toate hotarârile legate de persoane precum si alte situatii decise de senat, când votul este secret. Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice se face prin vot nominal deschis la care participa numai cadrele didactice.


Art. 21 - Senatul este legal întrunit în prezenta a cel putin 2/3 din totalul membrilor sai. Senatul ia hotarâri cu votul favorabil al majoritatii membrilor prezenti; exceptie face alegerea organelor de conducere când candidatii, pentru a fi alesi, trebuie sa întruneasca votul favorabil a minimum jumatate plus unu din totalul membrilor senatului.

La sedintele senatului pot participa ca invitati reprezentanti ai institutiilor care sprijina efectiv U.M.F. “Carol Davila” în realizarea scopurilor sale precum si alti invitati, cu acordul senatului.


Art. 22 - Membrii senatului care lipsesc la patru sedinte ordinare de senat în timpul unui an universitar îsi pierd calitatea de membru.

Daca un membru al senatului dobândeste o noua calitate care atrage neparticiparea sa 1a lucrarile senatului, este în imposibilitate de a-si exercita mandatul, îsi pierde calitatea de membru sau este pensionat (si nu obtine titlul de profesor consultant) se va proceda la înlocuirea acestuia conform prevederilor metodologiei de alegeri.


Art. 23 - Atributiile senatului universitar sunt:

a) adopta Carta Universitatii, precum si toate regulamentele care se dovedesc necesare si care privesc activitatea universitatii;

b) confirma alegerea noilor consilii ale facultatilor, precum si a decanilor, prodecanilor, secretarilor stiintifici ai consiliilor facultatilor, directorilor de colegii si de departament;

c) propune Ministerului Educatiei Nationale spre aprobare înfiintarea de facultati, specializari, sectii, colegii si hotaraste structura acestora;

d) hotaraste, pe baza propunerilor biroului senatului sau ale consiliilor facultatilor, înfiintarea sau desfiintarea unor departamente ale universitatii sau ale facultatilor, a unor catedre, unitati de cercetare stiintifica si de microproductie;

e) stabileste, pe baza propunerilor avizate de consiliile facultatilor, conditiile de desfasurare a procedurii de admitere, precum si cifra de scolarizare pentru viitorul an universitar, cifra ce urmeaza a fi înaintata spre aprobare Ministerului Educatiei Nationale;

f) aproba planurile de învatamânt elaborate de catre consiliile facultatilor;

g) aproba, pe baza propunerilor consiliilor facultatilor, metodologia de desfasurare a examenului de licenta si de absolvire;

h) aproba criteriile specifice de acordare a burselor pentru studenti, în conditiile legii;

i) avizeaza modificarile de structura survenite în statele de functiuni;

j) aproba propunerile biroului senatului referitoare la conditiile pentru înscrierea la concursuri pentru ocuparea posturilor didactice, aproba grila pentru concursurile pentru posturile de sef de lucrari/ lector universitar, conferentiar universitar sau profesor universitar si confirma hotarârile consiliilor privind ocuparea posturilor de sef de lucrari, conferentiar si profesor din punct de vedere al respectarii criteriilor si procedurii de concurs

k) aproba propunerile biroului senatului privind acordarea titlului de doctor honoris causa;

l) aproba propunerile consiliilor facultatilor de acordare a titlurilor de profesor de onoare, profesor asociat, profesor asociat invitat si profesor consultant;

m) stabileste însemne si simboluri proprii ale universitatii;

n) stabileste criterii pentru alocarea resurselor extrabugetare existente catre facultati si colegii;

o) analizeaza activitatea economico-financiara a universitatii si aproba bugetul, executia bugetara si bilantul anual;

p) aproba planul anual de cercetare stiintifica si urmareste realizarea integrarii învatamântului medical si farmaceutic cu asistenta sanitara si cu cercetarea stiintifica;

r) avizeaza planul editorial al universitatii;

s) aproba acordarea de ordine si medalii la propunerea biroului de senat

t) hotaraste în probleme de discip1ina si aproba sanctionarea cu diminuare a salariului si îndepartare din Universitate.

u) aproba propunerea biroului de senat privind lista personelor îndreptatite sa conduca doctorate si înainteaza CNATDCU aceasta lista spre avizare;

v) stabileste la propunerea biroului de senat data sustinerii concursului de admitere la doctorat, forma concursului de admitere si numarul total al locurilor scoase la concurs pentru fiecare specialitate;

w) propune CNATDCU spre avizare componenta comisiilor de specialisti pentru evaluarea tezelor de doctorat;

x) acorda titlul stiintific de doctor în medicina.


Biroul senatului universitar


Art. 24 - Biroul senatului universitar este alcatuit din rector, prorectori, secretarul stiintific al senatului, decanii facultatilor, un student membru al senatului precum si directorul general administrativ. Acesta din urma participa la vot numai în probleme de natura economica, tehnica si administrativa si nu la luarea unor hotarâri privind membrii comunitatii universitare.

La sedintele biroului senatului pot participa, fara drept de vot, prodecanii facultatilor si trei studenti membri ai senatului universitar, reprezentând cele trei facultati din U.M.F. “Carol Davila”. Pot participa si alti invitati, dupa caz.

Presedintele biroului senatului este rectorul.


Art. 25 - Biroul senatului este legal constituit în prezenta a minimum 7 membri cu drept de vot si cu conditia ca toate cele trei facultati din U.M.F. “Carol Davila” sa fie reprezentate.

Hotarârile biroului senatului se iau cu majoritatea voturilor membrilor sai.


Art. 26 - Biroul senatului asigura conducerea operativa a universitatii în intervalele dintre sedintele senatului si se întruneste cel putin o data pe luna si ori de câte ori este necesar, din initiativa rectorului sau a majoritatii membrilor biroului.


Art. 27 - Atributiile biroului senatului universitar sunt:

a) asigura aducerea la îndeplinire a hotarârilor senatului;

b) fixeaza datele si întocmeste proiectul ordinii de zi a sedintelor senatului;

c) propune senatului spre aprobare dosarele de înfiintare sau desfiintare a unor facultati, specializari, sectii, departamente si colegii ale universitatii si înainteaza senatului propunerile consiliilor facultatilor privind înfiintarea sau desfiintarea de departamente ale facultatilor, catedre sau unitati de cercetare;

d) înainteaza senatului spre aprobare propunerile consiliilor facultatilor privind conditiile de desfasurare a procedurii de admitere în anul I, planul de învatamânt, cifra de scolarizare pentru viitorul an universitar si metodologia examenului de licenta si de absolvire precum si orice alte propuneri ale acestora care sunt de competenta senatului;

e) înainteaza senatului spre aprobare statele de functiuni ale universitatii;

f) aproba posturile ce urmeaza a fi scoase la concurs, lista persoanelor care lucreaza în regim de plata cu ora, cererile de angajare de personal didactic auxiliar pe baza avizului birourilor consiliilor facultatilor;

g) propune senatului spre aprobare conditiile de înscriere la concursurile pentru ocuparea posturilor didactice si aproba comisiile de concurs;

h) propune senatului spre aprobare acordarea titlului de doctor honoris causa si profesor de onoare si înainteaza senatului propunerile consiliilor facultatilor pentru acordarea titlurilor de profesor asociat invitat, profesor asociat si profesor consultant;

i) propune senatului spre aprobare proiectul de buget si bilantul anual precum si criteriile de alocarea catre facultati si colegii a resurselor extrabugetare ale universitatii

j) aproba, la recomandarea sefilor de catedra, concedii fara plata si rezervarea postului didactic personalului didactic titular care, din proprie initiativa solicita sa se specializeze sau sa participe la cercetare stiintifica în tara sau în strainatate, durata cumulata a acestor concedii neputând depasi 3 ani într-un interval de 7 ani sau, dupa caz, un an universitar la 10 ani;

k) dispune, la recomandarea sefilor de catedra rezervarea postului didactic, si plata drepturilor banesti personalului didactic solicitat în strainatate în timpul anului universitar pentru predare sau cercetare pe baza de contract sau ca urmare a unor acorduri, conventii guvernamentale, inter-universitare sau între institutii precum si a personalului trimis pentru specializare sau la manifestari stiintifice; dispune plata taxei de participare si acoperirea integrala sau partiala a cheltuielilor de deplasare, în limita fondurilor bugetare alocate acestor activitati si din alte surse;

l) supune aprobarii senatului universitar deplasarea unor membri ai comunitatii universitare sau ai personalului administrativ în misiuni universitare precis definite ca destinatie si interval de timp si temeinic justificate, precum si acoperirea cheltuielilor aferente acestor deplasari; membrii comunitatii universitare pot participa la misiuni universitare cu aprobarea sefilor catedrelor din care fac parte;

m) propune senatului spre aprobare planul anual de cercetare stiintifica precum si planul editorial al universitatii;

n) propune senatului spre aprobare criteriile specifice de acordare a burselor pentru studenti;

o) aproba transferul studentilor în cadrul universitatii de la o facultate la alta precum si transferul studentilor de la alte universitati;

p) aproba premieri ale salariatilor universitatii si propune senatului acordarea de ordine si medalii;

r) propune senatului sanctionarea unor membri ai comunitatii universitare;

s) aproba sanctionarea unor membri ai personalului administrativ;

t) raspunde în scris tuturor petitiilor si reclamatiilor care i se adreseaza de catre membri ai comunitatii universitare si ai personalului administrativ, în limitele prezentei carte si conform legislatiei în vigoare;

u) propune senatului spre aprobare lista personelor îndreptatite sa conduca doctorate;

v) propune senatului spre aprobare data sustinerii concursului de admitere la doctorat, forma concursului de admitere si numarul total al locurilor scoase la concurs pentru fiecare specialitate;

w) aproba comisiile pentru concursurile de admitere la doctorat precum si cele pentru examenele din perioada de stagiu propuse de catedre sau departamente si avizate de consiliile facultatilor;

x) rezolva contestatiile privind admiterea la doctorat, rezultatul examenelor sau al sustinerii referatului în termen de 15 zile de la încheierea termenului de depunere; rezolva contestatiile privind respingerea tezei de doctorat, în termen de 30 de zile;

y) decide, la propunerea consiliilor facultatilor, schimbarea conducatorilor de doctorat si numirea unor conducatori interimari de doctorat precum si, acolo unde este cazul, exmatricularea doctorandului propusa de conducatorul de doctorat;

z) propune senatului spre aprobare componenta comisiilor de specialisti pentru evaluarea tezelor de doctorat.


Colegiul de onoare


Art. 28 - Colegiul de onoare al UMF Carol Davila examineaza sesizarile, reclamatiile, plângerile si contestatiile care îi sunt adresate de membrii comunitatii universitare cu privire la nerespectarea prevederilor prezentei Carte, audiaza partile implicate, îsi prezinta concluziile plenului senatului si propune acestuia spre aprobare modalitatea de solutionare.


Art. 29 - Colegiul de onoare este ales prin vot secret de senat pe durata unei legislaturi, dintre membrii senatului cu grad didactic de profesor sau conferentiar universitar.

Colegiul de onoare este alcatuit din 5 membri (trei de la facultatea de medicina, unul de la facultatea de stomatologie si unul de la facultatea de farmacie).

Colegiul de onoare este condus de un presedinte ales de membrii colegiului.




Rectorul


Art. 30 - Rectorul asigura conducerea curenta a universitatii si are urmatoarele atributii:

a) reprezinta U.M.F. “Carol Davila” în relatiile cu terti;

b) urmareste si controleaza aducerea la îndeplinire a hotarârilor senatului si biroului senatului;

c) informeaza senatul asupra activitatii desfasurate de biroul senatului de la ultima sedinta a senatului;

d) numeste în functie cadrele didactice si de cercetare în conformitate cu prevederile legale;

e) acorda în numele senatului titlul de doctor honoris causa si de profesor de onoare, profesor asociat, profesor asociat invitat si profesor consultant;

f) împuterniceste un prorector cu îndeplinirea atributiilor de rector în absenta sa;

g) stabileste atributii temporare pentru prorectori sau pentru secretarul stiintific al senatului;

h) autorizeaza eliberarea actelor de studii;

i) dispune utilizarea fondurilor universitatii în conformitate cu hotarârile senatului sau ale biroului senatului; semneaza contractele de cercetare si avizeaza propunerile responsabililor de contract de cercetare privind utilizarea veniturilor din cercetare conform legii pentru burse de cercetare, editare de carte de specialitate etc.;

j) este ordonator de credite; poate delega atributiile rezultate din aceasta calitate unuia din prorectori;

k) aplica pe baza recomandarilor colegiului de onoare si a aprobarii biroului de senat sau, dupa caz, a senatului, sanctiuni membrilor comunitatii universitare si ai personalului administrativ în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

l) asigura accesul neîngradit al membrilor comunitatii universitare la procesele verbale ale sedintelor senatului;

m) elaboreaza la sfârsitul fiecarui an universitar un raport privind starea universitatii, pe care îl transmite Ministerului Educatiei Nationale;

n) raspunde în fata senatului de activitatea pe care o desfasoara.

o) prezinta senatului cifrele privitoare la bugetul anual al U.M.F. “Carol Davila”, atât partea provenita de la bugetul de stat cât si resursele extrabugetare existente. Senatul hotaraste utilizarea fondurilor, urmând ca rectorul sa-l informeze periodic cu privire la cheltuirea acestora.

p) conduce Editura Universitara “Carol Davila” si nominalizeaza un manager academic si un manager administrativ al acestei edituri propunând senatului numirea acestora.


Art. 31 - Pentru rezolvarea unor probleme bine precizate, rectorul poate primi din partea senatului împuterniciri speciale pe timp limitat.


Art. 32 - In îndeplinirea atributiilor sale, rectorul este ajutat de prorectori si de secretarul stiintific al senatului carora le poate delega partial si pe perioade limitate unele dintre atributiile sale.


Prorectorii si Secretarul Stiintific al Senatului


Art. 33 - Prorectorul didactic are urmatoarele atributii:

a) asigura corelarea statelor de functiuni ale departamentelor si catedrelor cu ponderea disciplinelor în procesul de învatamânt;

b) centralizeaza planurile de învatamânt elaborate de consiliile facultatilor si face observatii pe marginea acestora, tinând cont de strategia de dezvoltare a universitatii în urmatorii ani;

c) coordoneaza si raspunde de materialele didactice pentru studenti;

d) efectueaza studii privind structura si continutul învatamântului si perspectiva perfectionarii acestuia;

e) raspunde de pregatirea, organizarea si desfasurarea procedurii de admitere si a sesiunilor de examen de admitere, licenta si diploma;

f) coordoneaza departamentul pentru pregatirea personalului didactic;

g) participa la organizarea selectiei pentru candidatii la titlul de master;

h) îndeplineste atributiile rectorului pe perioada de absenta a acestuia


Art. 34 - Prorectorul stiintific are urmatoarele atributii:

a) stabileste prioritatile de cercetare stiintifica, acestea urmând a fi aprobate de senat ;

b) coordoneaza activitatea de cercetare din universitate;

c) sprijina logistic initiativele de organizare de sesiuni stiintifice ;

d) implica universitatea, dupa caz, în organizarea congreselor sau a sesiunilor stiintifice ale cadrelor didactice, a diferitelor conferinte, simpozioane etc. si asigura informarea comunitatii universitare cu privire la manifestarile stiintifice nationale si internationale;

e) prezinta anual în senat un raport privind situatia cercetarii stiintifice si a contractelor de cercetare cât si aspectele financiare legate de aceasta activitate;

f) avizeaza încheierea contractelor de cercetare stiintifica si informeaza senatul asupra încheierii lor;

f) coordoneaza toate activitatile privind doctoratul în medicina;

g) controleaza îndeplinirea planului de microproductie;

h) este presedintele consiliului stiintific al Bibliotecii Centrale U.M.F.


Art. 35 - Prorectorul cu probleme sociale are urmatoarele atributii:

a) coordoneaza activitatea de acordare a burselor studentesti;

b) asigura buna functionare a caminelor si cantinelor studentesti;

c) coordoneaza activitatea serviciului social al universitatii;

d) coordoneaza activitatea bazei sportive si a clubului studentesc.


Art. 36 - Prorectorul cu activitatea de învatamânt post-universitar are urmatoarele atributii:

a) coordoneaza activitatea departamentului de învatamânt post-universitar si educatie continua medicala si farmaceutica;

b) raspunde de organizarea si desfasurarea învatamântului post-universitar medical si farmaceutic, inclusiv în ceea ce priveste pregatirea de tip master;

d) asigura cooperarea cu departamentul corespunzator al Ministerului Sanatatii.


Art. 37 - Secretarul stiintific al senatului are urmatoarele atributii:

a) semneaza împreuna cu rectorul procesele verbale ale sedintelor de senat si de birou al senatului;

b) urmareste îndeplinirea hotarârilor luate în senat si în biroul senatului, informând la începutul fiecarei sedinte despre stadiul îndeplinirii hotarârilor adoptate;

c) se îngrijeste împreuna cu secretarul sef al universitatii de pastrarea documentelor senatului si ale biroului senatului;

d) verifica întocmirea dosarelor de concurs pentru ocuparea posturilor didactice precum si a celor de acordare a titlurilor stiintifice; avizeaza înscrierea la concurs si se îngrijeste de prezentarea în termen legal spre aprobare a dosarelor catre forurile superioare; urmareste respectarea regulilor de concurs prevazute de legea statutului personalului didactic;

e) verifica întocmirea proceselor verbale ale sedintelor senatului si biroului senatului;

f) este seful biroului de relatii al universitatii.

g) asigura informarea la timp a catedrelor cu privire la burse, specializari si alte forme de pregatire, în tara si în strainatate, a membrilor comunitatii universitare.


Art. 38 - La cererea a minimum 1/3 din membrii senatului se poate solicita o motiune de neîncredere fata de cei alesi în functiile de rector, prorector sau secretar stiintific al senatului; cel vizat îsi pierde functia daca motiunea este adoptata (întruneste jumatate plus unu din voturile totalului membrilor senatului). Audierea persoanei respective este obligatorie.

In cazul în care este suspendat din functie de ministrul educatiei nationale, rectorul îsi mentine functia numai daca cel putin 2/3 din numarul total de membri ai senatului voteaza împotriva suspendarii.



Cap. III

ORGANIZARE SI ORGANISME DE CONDUCERE ALE FACULTATILOR


Art. 39 - Facultatile au urmatoarea structura organizatorica de conducere:

- Consiliul facultatii

- Biroul consiliului facultatii

- Decan

- Prodecani

- Secretar stiintific al consiliului facultatii



Consiliul Facultatii


Art. 40 - Conducerea facultatii revine consiliului facultatii, alcatuit din 75% cadre didactice si 25% studenti, dupa cum urmeaza:

- la facultatea de medicina 92 de membri, din care 69 de cadre didactice si 23 de studenti;

- la facultatea de stomatologie 3l de membri, din care 23 de cadre didactice si 8 studenti;

- la facultatea de farmacie 21 de membri, din care l6 cadre didactice si 5 studenti.


Art. 41 - Consiliul facultatii se întruneste în sedinte ordinare, periodic, nu mai rar de o data la 2 luni si în sedinte extraordinare ori de câte ori este nevoie, din initiativa biroului consiliului facultatii, a decanului sau a cel putin 25% din membrii consiliului.

Consiliul facultatii se convoaca cu cel putin 7 zile înaintea desfasurarii sedintei ordinare si cu cel putin o zi înaintea sedintei extraordinare. Convocarea va fi însotita de comunicarea în scris a propunerii privind ordinea de zi, asigurându-se totodata posibilitatea consultarii materialului legat de subiectele ce urmeaza a fi discutate. Daca pe ordinea de zi figureaza aprobarea rezultatelor unor concursuri, aceste concursuri vor fi nominalizate (inclusiv candidatii participanti la ele).


Art. 42 - Sedintele consiliului facultatii sunt conduse de decan, iar în lipsa acestuia de un membru al biroului consiliului facultatii, desemnat de decan. În cazul în care o asemenea desemnare nu a avut loc, biroul consiliului facultatii hotareste care dintre membrii sai va conduce sedinta.


Art. 43 - La începutul sedintei, decanul sau cel care îl înlocuieste propune si supune spre aprobare proiectul ordinii de zi dupa care informeaza consiliul facultatii asupra activitatii desfasurate de biroul consiliului facultatii de la ultima sedinta a consiliului facultatii.


Art. 44 - Dezbaterea fiecarei probleme de pe ordinea de zi se încheie, de regula, prin adoptarea unei hotarâri sau printr-o propunere care va fi înaintata biroului senatului.


Art. 45 - Hotarârile consiliului facultatii se consemneaza în procesul verbal al sedintei, semnat de decan si de secretarul stiintific al consiliului si au caracter executoriu. Pentru procesele verbale se va tine un registru snuruit, cu filele numerotate si stampilate.


Art. 46 - Hotarârile consiliului facultatii se iau prin vot nominal deschis. Exceptie fac alegerea organelor de conducere, când votul este secret. Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice se face prin vot deschis nominal la care nu participa studentii.


Art. 47 - Consiliul facultatii este legal întrunit în prezenta a cel putin 2/3 din totalul membrilor sai.

Consiliul facultatii ia hotarâri cu votul favorabil al majoritatii membrilor prezenti; exceptie face alegerea organelor de conducere, când candidatii, pentru a fi alesi, trebuie sa întruneasca votul favorabil a minimum jumatate plus unu din numarul total al membrilor consiliului facultatii. La sedintele consiliului facultatii pot participa ca invitati reprezentanti ai institutiilor care sprijina efectiv U.M.F. “Carol Davila” în realizarea scopurilor sale precum si alte persoane, cu acordul consiliului.


Art. 48 - Membrii consiliului facultatii care în timpul unui an universitar lipsesc la patru sedinte ordinare de consiliu îsi pierd calitatea de membru.

Daca un membru al consiliului facultatii dobândeste o noua calitate care atrage dupa sine neparticiparea sa la lucrarile consiliului, este în imposibilitate de a-si exercita mandatul, îsi pierde calitatea de membru sau este pensionat (si nu obtine titlul de profesor consultant) se va proceda la înlocuirea acestuia conform prevederilor metodologiei de alegeri.


Art. 49 - Consiliul facultatii are urmatoarele atributii:

a) analizeaza procesul de învatamânt, cercetarea stiintifica si asistenta medicala din catedre, departamente si facultate;

b) numeste comisii de lucru si stabileste obiectivele si componenta acestora;

c) propune senatului înfiintarea sau desfiintarea unor specializari, sectii, colegii, departamente ale facultatilor, catedre si unitati de cercetare stiintifica si de microproductie;

d) valideaza directorii departamentelor si sefii de catedra din facultate;

e) avizeaza propunerile biroului consiliului privind conditiile de desfasurare a procedurilor de admitere si cifra de scolarizare pentru urmatorul an universitar si le înainteaza senatului;

f) avizeaza planul de învatamânt al facultatii si îl înainteaza senatului spre aprobare;

g) stabileste criteriile de alocare catre catedre a resurselor extrabugetare repartizate facultatii prin hotarârea senatului;

h) avizeaza propunerile biroului consiliului privind metologia de desfasurare a examenului de licenta si de absolvire si le înainteaza senatului spre aprobare;

i) propune senatului spre avizare modificarile statelor de functiuni ale personalului didactic si de cercetare;

j) aproba, la propunerea sefilor de catedre, comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor didactice de asistenti si preparatori universitari si sefi de lucrari si propune senatului spre aprobare comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor de conferentiari si profesori universitari;

k) aproba rezultatele concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice si de cercetare luând în considerare nominalizarile facute de comisiile de concurs pe baza punctajelor acordate candidatilor în baza grilei aprobate de senat;

l) propune senatului acordarea titlurilor de profesor onorific, profesor asociat si profesor consultant;

m) propune senatului spre avizare specialitati si conducatori de doctorat precum si schimbarea conducatorului de doctorat si numirea unui conducator interimar;

n) stabileste insemne si simboluri proprii ale facultatii;

o) avizeaza si înainteaza biroului senatului propuneri privind folosirea patrimoniului facultatii;

p) aproba la propunerea biroului consiliului sau a decanului sanctionarea cu observatie scrisa sau cu avertisment a membrilor comunitatii universitare, a personalului administrativ din facultate si avizeaza propunerile biroului consiliului sau ale decanului privind sanctionarea membrilor comunitatii universitare si a personalului administrativ din facultate prin diminuare a salariului sau prin îndepartare din universitate, în vederea aprobarii lor de catre senat;

r) propune locuri pentru pregatirea de tip master;

s) avizeaza comisiile pentru concursurile de admitere la doctorat propuse de catedre sau departamente si le înainteaza biroului de senat pentru aprobare;

t) aproba termenele din programul de pregatire individuala avizate de catedre sau de departamente precum si titlul tezei de doctorat;

u) propune schimbarea conducatorilor de doctorat si numirea unor conducatori interimari de doctorat;

v) avizeaza exmatricularea doctorandului propusa de conducatorul de doctorat si o înainteaza spre aprobare biroului de senat;

w) aproba cererile de întrerupere a programului de pregatire individuala ale doctoranzilor, cu avizul conducatorilor de doctorat.


Biroul Consiliului Facultatii


Art. 50 - Biroul consiliului facultatii este alcatuit din decan, 1 - 3 prodecani, un secretar stiintific al consiliului facultatii si 1 - 2 studenti membri ai consiliului facultatii.


Art. 51 - Biroul consiliului facultatii este legal constituit în prezenta a minimum 4 membri la facultatea de medicina, minimum 3 membri la facultatile de stomatologie si farmacie si ia hotarâri cu majoritatea voturilor membrilor sai.


Art. 52 - Biroul consiliului facultatii asigura conducerea operativa a facultatii în intervalele dintre sedintele consiliului facultatii si se întruneste cel putin o data pe luna si ori de câte ori este necesar din initiativa decanului sau a minimum 2 dintre membrii sai.


Art. 53 - Biroul consiliului facultatii are urmatoarele atributii:

a) asigura aducerea la îndeplinire a hotarârilor consiliului facultatii;

b) fixeaza datele si întocmeste proiectul ordinii de zi a sedintelor consiliului facultatii;

c) propune consiliului facultatii masuri de folosire a patrimoniului facultatii;

d) propune consiliului facultatii conditiile de desfasurare a procedurii de admitere si cifra de scolarizare pentru anul urmator;

e) elaboreaza planul de învatamânt al facultatii si îl propune, spre avizare, consiliului facultatii;

f) elaboreaza metodologia de desfasurare a examenului de licenta si de absolvire;

g) avizeaza statele de functiuni ale personalului didactic si de cercetare elaborate de catedre;

h) avizeaza scoaterea la concurs a posturilor didactice si de cercetare stiintifica

i) propune consiliului facultatii, spre avizare, comisiile de concurs pentru ocuparea; posturilor de conferentiari si profesori universitari si spre aprobare, comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor de preparatori, asistenti universitari si sefi de lucrari propuse de sefii de catedre;

j) propune consiliului facultatii spre avizare comisiile pentru examenul de admitere la doctorat si pentru sustinerea examenelor din timpul doctoranturii;

k) aproba transferul studentilor dintr-o grupa în alta;

l) avizeaza transferul studentilor de la o facultate la alta si îl supune aprobarii biroului senatului;

m) propune premieri ale membrilor comunitatii universitare, ale personalului auxiliar si administrativ din facultate;

n) propune sanctionarea cu observatie scrisa, avertisment, diminuarea salariului sau îndepartarea din universitate a membrilor comunitatii universitare, precum si a personalului administrativ din facultate.

o) propune consiliului facultatii spre avizare locurile pentru pregatirea de tip master precum si comisiile pentru concursul de ocupare a acestor locuri.


Decanul


Art. 54 - Decanul asigura conducerea curenta a facultatii si are urmatoarele atributii:

a) reprezinta facultatea în relatiile cu terti;

b) urmareste si controleaza aducerea la îndeplinire a hotarârilor consiliului facultatii;

c) urmareste desfasurarea procesului de învatamânt în facultate;

d) organizeaza procedura de admitere, examenul de licenta si de absolvire;

e) informeaza consiliul facultatii asupra activitatii desfasurate de biroul consiliului facultatii de la ultima sedinta a consiliului facultatii;

f) împuterniceste un prodecan cu îndeplinirea atributiilor de decan în lipsa sa;

g) stabileste atributii temporare sau permanente pentru prodecani sau pentru secretarul stiintific al consiliului facultatii;

h) asigura accesul neîngradit al membrilor comunitatii universitare din facultate la procesele verbale ale sedintelor consiliului facultatii;

l) elaboreaza la sfarsitul fiecarui an universitar un raport privind starea facultatii, pe care îl prezinta consiliului facultatii si îl înainteaza apoi biroului senatului.


Art. 55 - Pentru rezolvarea unor probleme bine precizate, decanul poate primi din partea consiliului facultatii împuterniciri speciale pe timp limitat.



Prodecanii si secretarul stiintific al consiliului facultatii


Art 56 - Prodecanii, în numar de 1 - 3, ajuta decanul în conducerea operativa a facultatii, în limitele atributiilor stabilite de decan.


Art. 57 - Secretarul stiintific al consiliului facultatii are urmatoarele atributii:

a) urmareste îndeplinirea hotarârilor luate în consiliul facultatii si în biroul consiliului, informând la începutul fiecarei sedinte despre stadiul îndeplinirii hotarârilor adoptate;

b) se îngrijeste, împreuna cu secretarul sef al facultatii, de pastrarea documentelor consiliului facultatii si ale biroului consiliului;

c) primeste, verifica si pastreaza dosarele de concurs pentru ocuparea posturilor didactice care vor fi supuse aprobarii consiliului facultatii;

d) verifica întocmirea proceselor verbale ale sedintelor consiliului si biroului consiliului.

e) prezinta anual în consiliul facultatii un raport privind realizarea planului de cercetare si a contractelor de cercetare precum si aspectele financiare legate de aceasta activitate;

f) semneaza împreuna cu decanul procesele verbale ale sedintelor de consiliu al facultatii si de birou al consiliului facultatii;

g) raspunde de buna desfasurare a examenelor de licenta si de absolvire.


Art. 58 - La cererea a minimum 1/3 din membrii consiliului facultatii se poate solicita o motiune de neîncredere fata de cei alesi în functiile de decan, prodecan sau secretar stiintific al consiliului facultatii; cel vizat îsi pierde functia daca motiunea este adoptata prin vot secret (întruneste jumatate plus unu din voturile tuturor membrilor consiliului facultatii).


Directorul de departament si seful de catedra


Art. 59 - Catedrele cu acelasi profil se grupeaza în departamente.

Catedrele cu profil asemanator pot fi grupate în departamente la propunerea consiliului facultatii si cu aprobarea senatului.


Art. 60 - Departamentul este condus de un consiliu alcatuit din sefii catedrelor care compun departamentul. Presedintele consiliului departamentului este directorul de departament, ales prin vot secret, pentru o perioada de 2 ani, de membrii consiliului departamentului respectiv, dintre acestia.


Art. 61 - Directorul de departament are urmatoarele atributii:

a) asigura caracterul unitar sau, dupa caz, coerenta programelor analitice si a modalitatilor de examinare a cunostintelor studentilor în catedrele care intra în componenta departamentului;

b) poate încheia întelegeri de colaborare cu unitati similare din alte universitati din tara sau strainatate, cu acordul conducerii universitatii;

c) face propuneri privind planul de învatamânt si programa analitica, pe care le înainteaza biroului consiliului facultatii;


Art. 62 - Catedra este unitatea structurala de baza a facultatii sau, dupa caz, a departamentului facultatii. Catedra realizeaza activitati de învatamânt si de cercetare si cuprinde personal didactic, de cercetare si auxiliar.


Art. 63 - Catedra este condusa de un sef de catedra, având cel mai înalt grad didactic din catedra.

In cazul în care în catedra exista mai multe cadre didactice în aceasta situatie, acestea, în masura în care aspira la functia de sef de catedra, vor înainta biroului consiliului facultatii un curriculum vitae iar biroul consiliului facultatii va recomanda votarea de catre membrii consiliului facultatii a candidatului care are pregatirea de baza cea mai adecvata disciplinei stiintifice predate, activitate stiintifica si didactica mai valoroasa si un mai înalt prestigiu în fata colaboratorilor si studentilor;


Art. 64 - Seful de catedra are urmatoarele atributii:

a) organizeaza desfasurarea cursurilor, lucrarilor practice si a activitatii de cercetare în cadrul catedrei;

b) urmareste îndep1inirea activitatii didactice, de asistenta sanitara si de cercetare a membrilor catedrei, conform statului de functiuni;

c) urmareste modul de elaborare a lucrarilor de diploma;

d) organizeaza examinarea si re-examinarea studentilor în conformitate cu dispozitiile si hotarârile conducerii facultatii;

e) coordoneaza gestionarea bunurilor si fondurilor cu care este dotata catedra;

f) sesizeaza biroul consiliului facultatii în legatura cu savârsirea unor abateri disciplinare ale personalului din catedra, în vederea aplicarii de sanctiuni;

g) este presedintele comisiei de concurs pentru ocuparea posturilor de preparator universitar, asistent universitar si sef de lucrari în catedra pe care o conduce sau poate delega un reprezentant al sau pentru aceasta functie;

h) recomanda biroului de senat acele cadre didactice din subordine care intentioneaza sa ia parte în timpul anului universitar la activitati didactice sau stiintifice organizate în afara UMF “Carol Davila”, în tara sau în strainatate, pentru a beneficia, potrivit legii si dupa caz, fie de concediu fara plata, cu rezervarea postului didactic, fie de drepturile prevazute de lege pentru personalul aflat în deplasare, inclusiv de acoperirea integrala sau partiala a taxei de participare si a cheltuielilor de deplasare;

i) face propuneri biroului consiliului facultatii privind:

- statele de functiuni ale catedrei

- posturile didactice vacante care urmeaza a fi scoase la concurs

- componenta comisiilor pentru concursurile de preparatori universitari, asistenti universitari si sefi de lucrari

- lista nominala a celor propusi pentru prestarea orelor cu plata

- necesarul de cheltuieli pentru dotare, cercetare stiintifica si documentare

- angajarea de personal auxiliar si administrativ

- organizarea unor cursuri facultative sau post-universitare în vederea includerii lor în planul de învatamânt;

j) face propuneri privind planul de învatamânt si programa analitica, pe care le înainteaza sefului de departament si biroului consiliului facultatii;

l) propune consiliului facultatii spre avizare componenta comisiei pentru concursul de admitere la doctorat, a comisiei pentru examenele din perioada de stagiu precum si termenele din programul de pregatire individuala.



Cap. IV

ALEGEREA ORGANISMELOR DE CONDUCERE


Art. 65 - In conformitate cu prevederile Legii Invatamântului, ale Legii Statutului Personalului Didactic si ale prezentei Carte membrii comunitatii universitare au dreptul de a lua parte la conducerea treburilor universitare.


Art. 66 - Alegerea organismelor de conducere de la nivelul facultatilor si al universitatii se realizeaza pe structurile autorizate sau acreditate.


Art. 67 - Alegerile organismelor de conducere sunt atributul exclusiv al persoanelor din colectivele la care se refera.


Art. 68 - Alegerile organismelor de conducere se fac din 4 în 4 ani succesiv la nivelul departamentelor sau catedrelor, al facultatilor sau colegiilor si al universitatii. Alegerile sunt organizate de conducerea în exercitiu de la nivelul respectiv, în conformitate cu calendarul stabilit de senatul universitar.

Perioada derularii alegerilor este de maximum 30 de zile de la data desfasurarii primei faze.


Art. 69 - Mandatul organismelor de conducere este de 4 ani. O persoana nu poate ocupa functia de rector sau de decan mai mult de 2 mandate succesive.


Art. 70 - Directorii acelor specializari, sectii si colegii universitare care nu dispun de cadre didactice proprii (care nu au consilii) sunt numiti de catre senat pe o perioada de 4 ani din rândul profesorilor sau conferentiarilor ce desfasoara activitati directe cu studentii din aceste unitati.


Art. 71 - In timpul unui mandat, aceeasi persoana nu poate exercita în cadrul U.M.F. ”Carol Davila” sau în afara ei decât una din urmatoarele functii de conducere: rector, prorector, secretar stiintific al senatului, decan, prodecan, secretar stiintific al consiliului facultatii, director de specializare, de colegiu sau de sectie.


Art. 72 - Alegerile se fac prin vot direct si secret.

Adunarile de alegeri sunt legal constituite în prezenta a minimum 2/3 din numarul membrilor colectivelor respective (sunt luati în calcul si voteaza numai cadrele didactice care au functia de baza în universitate, profesorii consultanti si personalul de cercetare cu norma întreaga si functie de baza în universitate si având titlul stiintific de doctor).


Art. 73 - Studentii sunt reprezentati în consiliile facultatilor si în senatul universitar în proportie de 1/4 din numarul membrilor acestor organisme în conditiile stabilite prin prezenta carta. Au dreptul de a alege si a fi alesi studentii care au sustinut procedura de admitere la facultatea de stat precum si cei care au fost admisi pe baza distinctiilor obtinute la olimpiade internationale


Art. 74 - Alegerea unei persoane într-un organism de conducere se poate face numai cu consimtamântul acesteia.


Art. 75 - Cadrele didactice care urmeaza sa se pensioneze în urmatorii 4 ani calendaristici (de la alegeri) precum si profesorii consultanti nu pot fi alesi în functii de conducere (rector, prorector, secretar stiintific al senatului, decan, prodecan, secretar stiintific al consiliului facultatii).

Profesorii consultanti nu pot fi alesi nici sefi de departament.


Art. 76 - Calitatea de membru în organismele de conducere se pierde ca urmare a încetarii contractului de munca sau a pierderii calitatii de student.


Art. 77 - Mandatul celor alesi în functii de conducere începe din momentul validarii alegerilor de la nivelul universitatii.


Art. 78 - Metodologia de organizare si desfasurare a alegerilor organismelor de conducere este reglementata de regulamentul anexa - parte integranta a acestei carte.



Cap. V

INVATAMÂNTUL POST-UNIVERSITAR SI PREGATIREA PEDAGOGICA



Art. 79 - In cadrul U.M.F. “Carol Davila” functioneaza Departamentul de Învatamânt Post-universitar si Educatie Continua Medicala si Farmaceutica, cu urmatoarele obiective:

- pregatirea si formarea medicilor si farmacistilor specialisti în cadrul rezidentiatului;

- pregatirea medicilor si farmacistilor pentru obtinerea uneia sau a mai multor competente;

- perfectionarea (pregatirea continua) a medicilor si farmacistilor specialisti si a medicilor primari în cadrul cursurilor de perfectionare post-universitara;

- pregatirea si perfectionarea medicilor si farmacistilor prin sistemul doctoratului conform prevederilor legale.


Art. 80 - Directorul departamentului de învatamânt post-universitar si educatie continua medicala si farmaceutica este prorectorul cu activitatea de învatamânt post-universitar.


Art. 81 - Finantarea departamentului de învatamânt post-universitar si educatie continua medicala si farmaceutica se face de la buget si din alte surse extrabugetare.


Art 82 - Departamentul de învatamânt post-universitar si educatie continua medicala si farmaceutica elaboreaza de comun acord cu Ministerul Sanatatii programe diversificate de pregatire continua medicala si farmaceutica.


Art. 83 - Activitatea de învatamânt post-universitar si de perfectionare (pregatire continua) face parte din normele didactice cuprinse în statele de functiuni.


Art. 84 - Departamentul pentru pregatirea personalului didactic subordonat senatului universitar are ca obiectiv pregatirea studentilor si absolventilor care opteaza pentru cariera didactica universitara precum si a cadrelor didactice. Directorul departamentului este prorectorul didactic.

Departamentul functioneaza pe baza de regulament si are planuri de învatamânt distincte care cuprind discipline de pregatire teoretica si practica în domeniul pedagogiei, psihologiei, sociologiei etc. În realizarea activitatilor proprii departamentul este sprijinit de facultati de profil din alte universitati.


Art. 85 - Medicii si farmacistii ca si absolventii altor forme de învatamânt universitar pot fi cadre didactice la U.M.F. “Carol Davila” numai daca fac dovada ca au efectuat pregatirea prevazuta în planul de învatamânt al departamentului pentru pregatirea personalului didactic sau daca vor efectua aceasta pregatire în primii trei ani de la angajare. Absolventilor departamentului pentru pregatirea personalului didactic li se elibereaza certificate de absolvire în baza carora sunt abilitati sa functioneze în calitate de cadre didactice.


Cap.VI

CADRE DIDACTICE


Art. 86 - Functiile didactice în UMF “Carol Davila” sunt: preparator universitar, asistent universitar, sef de lucrari (lector), conferentiar universitar si profesor universitar. Personalul angajat pe aceste posturi desfasoara pe lânga activitatea didactica, si activitate de cercetare stiintifica iar acolo unde este cazul, activitate medicala.

Pe posturi distincte pot functiona si angajati pe posturi de cercetare.


Art. 87 - Pot functiona pe perioade determinate, la propunerea consiliilor si cu aprobarea senatului cadre didactice asociate: asistent universitar asociat, sef de lucrari asociat, conferentiar universitar asociat, profesor universitar asociat precum si profesor universitar asociat invitat (visiting professor).


Art. 88 - Cadrele didactice din disciplinele clinice trebuie sa fie licentiate ale unei facultati de medicina umana acreditata sau autorizata; pentru specialitatile preclinice, ele pot fi licentiate ale altor facultati, în functie de profilul disciplinei.


Art. 89 - Toate posturile didactice se ocupa prin concurs organizat la nivelul facultatii sau al universitatii dupa o metodologie stabilita de consiliile facultatilor, respectiv de senat, conform legii privind statutul personalului didactic. Aprecierea candidatului la concursul pentru ocuparea postului didactice de sef de lucrari /lector universitar, conferentiar universitar sau de profesor universitar se face prin punctaj, în baza unei grile adaptate specificului catedrei sau departamentului, aprobata de senatul universitar. Scoaterea la concurs a posturilor didactice si de cercetare stiintifica se face la propunerea catedrelor sau a unitatilor de cercetare;


Art. 90 - Personalul didactic titular poate poate presta, pe lânga norma didactica legala, înca cel mult o norma didactica în UMF sau în alte universitati;


Art. 91 - Cadrele didactice care intentioneaza sa ia parte în timpul anului universitar la activitati didactice sau stiintifice organizate în afara UMF “Carol Davila”, în tara sau în strainatate, beneficiaza de prevederile legii 128/1997 privind Statutul personalului didactic art.101,102 si 107.


Art. 92 - Pensionarea personalului didactic si de cercetare precum si a personalului auxiliar si administrativ se face numai la data încheierii anului universitar (cu exceptia cazurilor când senatul universitar dispune altfel.

Vârsta de pensionare a personalului didactic si de cercetare este cea prevazuta în legislatia muncii cu exceptia conferentiarilor si profesorilor universitari care pot ramâne în activitate pâna la 65 de ani împliniti înainte de începerea anului universitar;

Dupa împlinirea vârstei de pensionare, conferentiarii si profesorii universitari pot ramâne în activitate, la cerere, pâna la 70 de ani cu acordul consiliului facultatii si cu cu aprobarea anuala a senatului, prin vot nominal deschis.

Personalul didactic poate fi pensionat, la cerere, cu trei ani înainte de limitele de vârsta prevazute de legislatia în vigoare daca vechime în învatamânt este de cel putin 25 de ani la femei si 30 de ani la barbatii.

Profesorii pensionati pentru limita de vârsta pot continua activitatea didactica si stiintifica în calitate de profesori consultanti, la recomandarea consiliilor si cu aprobarea senatului, prin vot nominal deschis.




Cap.VI

DESPRE STUDENTI


Art. 93 - Devin studenti ai U.M.F. “Carol Davila” candidatii (absolventi de liceu cu diploma de bacalaureat) declarati reusiti în urma procedurii de admitere.

Absolventii de liceu care au obtinut în cel putin unul dintre ultimii doi ani de studii distinctii la olimpiade scolare de nivel national si international au prioritate la înscriere la facultatea ce corespunde disciplinelor la care au fost distinsi

Au, de asemenea, prioritate la înscriere licentiatii facultatilor de medicina si stomatologie (daca obtin acordul biroului consiliului facultatii si al biroului senatului universitar), studentii admisi la alte facultati de stat cu acelasi profil transferati conform regulamentului privind activitatea profesionala a studentilor, precum si cetatenii straini si români cu rezidenta în strainatate care îndeplinesc conditiile legale.

Absolventii cu diploma ai colegiilor universitare cu profil medical si farmaceutic îsi pot continua studiile la facultatile de profil din U.M.F. “Carol Davila” numai daca sustin procedura normala de admitere. Înscrierea acestora se poate face în anul I în afara cifrei de scolarizare sau în anul III daca promoveaza în termen de un semestru examenele de diferenta stabilite de consiliile facultatilor.


Art. 94- Studentii din fiecare an de studiu sunt repartizati în serii alcatuite din mai multe grupe de studiu. Structura acestora este stabilita la nivelul fiecarei facultati.


Art. 95 - Prezenta studentilor la stagii si la lucrari practice este obligatorie; prezenta studentilor la cursuri este facultativa.


Art 96 - Dupa efectuarea stagiilor, respectiv a lucrarilor practice, studentii sustin o proba de verificare a cunostintelor pentru fiecare disciplina prevazuta în planul de învatamânt. Notarea se face cu note de la 10 la 1 exprimate în numere întregi, nota minima de promovare fiind 5.

Pentru a promova anul universitar, studentul trebuie sa obtina la toate disciplinele obligatorii minimum nota 5.

Studentii U.M.F. “Carol Davila” nu pot promova mai mult de un an de studiu intr-un an universitar.


Art. 97 - Studentii care nu promoveaza toate examenele prevazute într-un an la disciplinele obligatorii sunt declarati repetenti si se pot reînscrie în anul pe care nu l-au promovat (mai putin studentii din anul I, care vor fi exmatriculati).

Un student poate repeta cel mult doi ani diferiti în timpul scolaritatii.

Întreruperea scolaritatii pe o perioada de maximum 2 ani este posibila în cazuri bine motivate, cu avizul decanului si pe baza aprobarii biroului senatului universitar.


Art. 98 - Încheierea studiilor se face, pentru studentii care au promovat toti anii de studiu, prin examen de licenta care consta în lucrare de diploma si în probe de cunostinte fundamentale si de specialitate stabilite de consiliul facultatii si aprobate de senatul universitar.

Absolventii care au promovat examenul de licenta primesc o diploma de licenta si depun, în cadru solemn, juramântul lui Hipocrat.

Absolventii care nu au promovat acest examen primesc, la cerere, un certificat de studii si o copie dupa foaia matricola; ei mai pot sustine examenul de licenta de cel mult 2 ori, în decurs de 5 ani de la absolvire.

Absolventii colegiilor sustin un examen de absolvire în urma caruia, în caz de promovare, primesc diploma de absolvent.



Cap.VIII

PREMIERI, BURSE, SANCTIUNI



Art. 99 - Angajatii U.M.F. ”Carol Davila” care obtin rezultate deosebite în activitate pot beneficia, în conditiile legii si cu aprobarea biroului senatului Universitar, de salarii de merit, de diplome onorifice, ordine si medalii, de premii acordate la sfârsitul anului, precum si de premii exceptionale pentru realizari profesionale remarcabile.


Art. 100 - Studentii beneficiaza de burse, ajutoare sociale si alte forme de sprijin material, în conditiile legii, dupa criterii stabilite de senatul universitar.


Art. 101 - Incalcarea cu vinovatie dovedita a obligatiilor de serviciu sau a disciplinei universitare, asa cum rezulta ele din Carta Universitatii si din celelalte regulamente adoptate de senat si de consiliile facultatilor, se sanctioneaza, în functie de gravitatea abaterii, cu:

a) observatie scrisa

b) avertisment

c) diminuarea salariului pâna la 15% (pe 1- 6 luni

d) îndepartarea din universitate ( desfacerea contractului de munca sau, dupa caz, exmatriculare).

Aplicarea acestor sanctiuni se face numai dupa îndeplinirea procedurii legale prevazute în statutul personalului didactic.

Cei sanctionati pot face contestatie catre organul ierarhic superior celui care a decis sanctiunea sau catre colegiul de onoare, în termen de 30 de zile de la comunicarea hotarârii de sanctionare.

Efectul sanctiunii este de un an, în cazul în care cel sanctionat nu savârseste noi abateri (cu exceptia sanctiunii de îndepartare din U.M.F. ”Carol Davila”) si consta în pierderea dreptului de a se prezenta la concursuri, de a face parte din organismele de conducere din U.M.F. ”Carol Davila” si de a beneficia de premii. Daca cel sanctionat nu savârseste alte abateri disciplinare, sanctiunea este ridicata automat dupa trecerea unui an sau mai devreme, dar nu înainte de 6 luni, pe baza hotarârii aceluiasi for de conducere care a aprobat-o.


Art. 102 - Pentru orice paguba adusa universitatii, persoana vinovata este obligata la plata despagubirilor corespunzatoare în conditiile legii.



Cap. IX

DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII


Art. 103 - Prezenta carta este în acord cu prevederile Constitutiei României, ale Legii Învatamântului si ale Legii Statutului Personalului Didactic .


Art. 104 - Carta se adopta de catre senatul universitar, prin vot nominal, pe baza votului favorabil a minimum 2/3 din numarul membrilor senatului Universitar, dupa ce fiecare articol a fost adoptat cu votul favorabil a minimum jumatate plus unu din numarul membrilor senatului universitar, în conditiile prezentei la vot a cel putin 2/3 din numarul acestora.


Art. 105 - Modificarea cartei se face la initiativa a cel putin 1/3 din membrii senatului universitar în aceleasi conditii în care a fost adoptata. Amendamentele vor fi prezentate, în scris, tuturor membrilor senatului Universitar, cu cel putin doua saptamâni înainte de supunerea lor la vot.


Art. 106 - Toate regulamentele adoptate de senatul universitar fac parte integranta din prezenta carta si se adopta dupa aceeasi procedura.


Art. 107 - Facultatile pot elabora regulamente privind activitatea proprie, care vor fi în concordanta cu prevederile prezentei carte si vor fi adoptate de consiliile facultatilor respective, dupa procedura prevazuta la adoptarea cartei. Regulamentele si modificarile acestora vor fi anuntate senatului universitar, imediat dupa adoptare, urmând a fi validate de acesta în prima sedinta.


Art. 108 - Prezenta carta intra în vigoare la data adoptarii ei.

http://www.sindy.home.ro/carta.htm

User avatar
damonik
senior
senior
Posts: 207
Joined: Sun Jul 06, 2003 1:00 pm
Location: space, the final frontier
Contact:

Postby damonik » Mon Nov 10, 2003 11:58 pm

cand anume a intrat in vigoare varianta asta de carta? ca are mari sanse de modificare in curand. :wink:
Ai avut sansa unica de a capata forma omeneasca. NU-TI PIERDE TIMPUL!

User avatar
victor
elder
elder
Posts: 1761
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
Contact:

Postby victor » Tue Nov 11, 2003 12:04 am

mai mai... cauti samanta de scandal si e bine :twisted:

sursa dupa cum ai vazut e http://sindy.home.ro care zic despre ea ca e "Carta Universitară a UMF "Carol Davila" (varianta adoptată în legislaţia anterioară)". Am mai bagat pe undeva si versiunea pe care am reusit sa o prin si eu de la diversi inaintasi intr-ale sindicalismelor ( http://www.ssm.ro/carta.pdf ) dar nu am apucat sa le confund/confrunt atent.

User avatar
damonik
senior
senior
Posts: 207
Joined: Sun Jul 06, 2003 1:00 pm
Location: space, the final frontier
Contact:

Postby damonik » Tue Nov 11, 2003 12:08 am

nu caut deloc samanta de scandal. chiar m-a interesat subiectul si believe it or not, am citit tot pomelnicul de la cap la coada. :shock: stiu, n-aveam ce face :wink:
Ai avut sansa unica de a capata forma omeneasca. NU-TI PIERDE TIMPUL!

User avatar
victor
elder
elder
Posts: 1761
Joined: Sun Jul 06, 2003 8:22 am
Contact:

Postby victor » Tue Nov 11, 2003 12:09 am

ai gasit o deosebire vs carta scanata? eu nu avut timpul asta.

si felicitari pentru interes. pe bune. :shock:

User avatar
damonik
senior
senior
Posts: 207
Joined: Sun Jul 06, 2003 1:00 pm
Location: space, the final frontier
Contact:

Postby damonik » Wed Nov 12, 2003 7:05 pm

sunt ceva deosebiri. se pare ca cea scanata a suferit imbunatatiri oarecum, dar nici eu n-am avut chiar timp ( a se citi: chef) sa puric toata versiunea pdf. voi reveni cand astrele se vor alinia in directia asta. :lol:
Ai avut sansa unica de a capata forma omeneasca. NU-TI PIERDE TIMPUL!


Return to “Rezidentiat 2004”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests